اهلا وسهلا بيك فى منتدى شباب اون لاين
يا قمر سجل
ومش هقولك بقى انا جامد والكلام ده خش وشوف

medo zaid



 
البوابهالرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
deshaelmagic
مشرف عام
مشرف عام
avatar

ذكر

عدد المساهمات : 562
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد سبتمبر 27, 2009 11:02 pm

ماهي الكلمة التي تنطق دائما غلط؟

شي موجود في السماء اذا زدنا فيه حرف اصبح في الارض؟



اشتريه بمالي ولا ادخله داري؟



قلبه فاضي وصوته عالي؟



ليه لما نمشى فى المطر لظروف إستثنائية نرفع أكتافنا لفوق ؟ شو بتسوي يعنى ؟





ليه لما نحس إن إحنا دخلنا طريق غلط وإحنا سايقين السياره بنقصر صوت المسجل أو راديو السيارة ؟





ليه لما تكون بطارية الريموت شبه فاضية ، بنضغط على الزر بقوه ؟

ما هي مدة كل من الترشيح والاستجواب ؟



: ما هي الأسئلة التي يمكن للعضو أن يسألها ؟









ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نعمله نجرب نكتب إسمنا ؟





ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية ؟





ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟ يعني المطر بيكون جوه ؟










ليه الخدمة تكون سريعة لما المطعم يكون مزدحم أكتر من لما يكون نص نص ؟





ليه لما الواحد يركن السيارة فى موقف فاضى اللى جاى وراه يركن جنبه ؟





ليه دايما لما واحد يجرى يلحق الباص تلاقيه مبتسم أو يضحك ؟





ليه نفكر إن لما ندوس على زرار الأصانصير كثير راح يجي بسرعة ؟





ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا ؟





ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى حد بيكلمنا فى الاذن.. بيوشوشنا ؟





ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما النمر الغلط ماتكون مشغولة ؟





ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصها عشر دقايق ؟



طفل عمره 10سنوات وأبوه عموره 35 سنه كم عمر امه؟

رجل لديه ولد وبنت عمرالبنت خمسة وعشرين سنة فكم عمر الولد؟

محمد تزوج من سميرة وأنجبا ولد وبنت اذا كان اسم البنت ليلى فأثبت أن اسم الولد عبد الله مع العلم أن جد الولد حي وعمره 90سنة وجدته ميته؟

_________________


الصداقة هي الوردة الوحيدة التي لا أشواك فيها ..

๏° ๏°๏°๏ ๏° ๏°๏°๏ ๏° ๏°๏°๏ ๏° ๏°๏°๏

الصداقة هي الوجه الاخر غير البراق للحب , ولكنه الوجه الذي لا يصدأ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rere
vib
vib
avatar

انثى

عدد المساهمات : 111
تاريخ التسجيل : 06/09/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الإثنين سبتمبر 28, 2009 10:44 pm

اشتريه بمالي ولا ادخله داري؟
السياره

شي موجود في السماء اذا زدنا فيه حرف اصبح في الارض؟
غيمة فى السماء لو حطينا حرف(خ) هتبقى خيمة فى الارض



كلمة اللي دايم تنطق غلط؟
هيا كلمة غلط

قلبه فاضي وصوته عالي؟
اعتقد صدى الصوت
ليه لما نمشى فى المطر لظروف إستثنائية نرفع أكتافنا لفوق ؟ شو بتسوي يعنى ؟

ممكن عشان بنحمى نفسنا من المطر شوية


ليه لما نحس إن إحنا دخلنا طريق غلط وإحنا سايقين السياره بنقصر صوت المسجل أو راديو السيارة ؟

لان الى سايق بيكون متوتر فا بيحاول يخفف من توتره عشان يعرف يركز



ليه لما تكون بطارية الريموت شبه فاضية ، بنضغط على الزر بقوه ؟
بيتهيقلنا ان كده ممكن الريموت يغير القنوات
ما هي مدة كل من الترشيح والاستجواب ؟

مدة الاستجواب ستكون محدده باسبوعين على الاقل وحاله ان الاعضاء يريدون اكثر من ذلك فلا مانع.




: ما هي الأسئلة التي يمكن للعضو أن يسألها ؟


يحق للعضو أن يسأل ما يشاء من الأسئلة في حدود الآداب العامة والشريعة الإسلامية ، ويحق له أن يسأل 5 أسئلة في الرد الواحد ، وله الحق في أن يضيف ردا آخرا بعد أن تتم الإجابة على الأسئلة الأولى . ويحق للعضو المستجوَب أن يمتنع عن الإجابة عن أي سؤال يطرح







ليه لما يعطينا احد قلم جديد .. أول شي نعمله نجرب نكتب إسمنا ؟


لأنه أسمك أكيد هيكون مقرب إليك ويرمز إلى توقيعك على الكتابة والذي يحمل هويتك



ليه نقول هدية مجانية ..؟ مو المفروض إن الهدية تكون مجانية ؟

بالنسبة للهدية المجانية هي في الواقع قد لا تكون مجانية والسبب أنك تحصل عليها عند شرائك حاجه تحصل على الهدية لكن مشتريتش قد لا تحصل على الهدية. مثل ما نراه في السلع التسويقة أشتري حليب كذا وتحصل على الهدية كذا يعني الشراء شرط إساسي




ليه لما نكون داخل المنزل والسماء بتمطر نسأل في مطر بره ؟ يعني المطر بيكون جوه ؟




هذا لا يقف على المطر فقط حتى توضح الصورة قد نسال هل في غبار بره أو برد أو دخان أي حاجه محجوبه عنك وأنت في موقعك. وهذا طبيعي وهو مجرد إستفسار عن الجو الخارجي لأنك أنت في الداخل وقد تسأل عن الجو الداخلي وأنت في الخارج






ليه الخدمة تكون سريعة لما المطعم يكون مزدحم أكتر من لما يكون نص نص ؟


لأن العلاقة اللي بينهم هي علاقة طردية .. كلما زاد عدد الزبائن زادت سرعت الخدمة والعكس صحيح.





ليه لما الواحد يركن السيارة فى موقف فاضى اللى جاى وراه يركن جنبه ؟


لأن الإنسان بطبعة إجتماعي وهذا قد يكون تعبير عن الجماعة والتنظيم وعلى قول المثل الموت مع الجماعة رحمة ... ومن سمع مصيبة غيره هانت عليه مصيبته وعليه قيس



ليه دايما لما واحد يجرى يلحق الباص تلاقيه مبتسم أو يضحك ؟

حتى يوحي للرائي أنه الركض هذا ليس للهجوم أو للإلحاق الضرر بالغير إنما هو مجرد ركض للحاق بالباص فيرسم الإبتسامة أو الضحكة لتوضيح غرض الركض




ليه نفكر إن لما ندوس على زرار الأصانصير كثير راح يجي بسرعة ؟


هو صراحة ليس مجرد تفكير .... لكن أنت لما تكون مستعجل يكون عندك ضغط من إنتظار الأصانصير فتحاول تفريغ هذا الضغط بالدوس على الأزرار .. مثلاً لما تكون في زحمة سير وأنت في السيارة تحاول تشوف لفه يمين أو فراغ يسار وتتجه له وفي الواقع أنه مافيش فرق سواء بقيت في مكانك أو غيرت المسار لكن إحساس داخلي يجلب لك الإرتياح من ضغط زحمة السير أنه كلما السيارة تحركت خفت الزحمة حتى لو كانت النقاط متساوية.





ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا ؟

عشان يعمل زينا



ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى حد بيكلمنا فى الاذن.. بيوشوشنا ؟



لأنه قريب جداً منك لدرجة أنه يوشوش في أذنك حتى أنك ممكن تسمع أنفاسه وهو يكلمك فتحس أنك تسمع بقلبك وليس بإذنك فيكون الوصول أسرع للقلب لدرجة التصديق.




ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما النمر الغلط ماتكون مشغولة ؟


احيانا مش دايما


ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصها عشر دقايق ؟

الشيطان بعيد عنك بيهيق لنا ان كمية النوم ناقصها عشر دقايق عشاان ننام اكتر او ممكن يكون ناقصها فعلا عشر دقايق

طفل عمره 10سنوات وأبوه عموره 35 سنه كم عمر امه؟
انا حسبتها طلعت على اما اعتقد عمر الام25
رجل لديه ولد وبنت عمرالبنت خمسة وعشرين سنة فكم عمر الولد؟
لو الولد اصغر من البنت بسنتين هيبقى عمره 23 سنة
محمد تزوج من سميرة وأنجبا ولد وبنت اذا كان اسم البنت ليلى فأثبت أن اسم الولد عبد الله مع العلم أن جد الولد حي وعمره 90سنة وجدته ميته؟
مش فهماه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دياسطي
مراقب
مراقب
avatar

العمل/الترفيه : طالب جامعي
عدد المساهمات : 155
تاريخ التسجيل : 08/09/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الثلاثاء سبتمبر 29, 2009 8:31 pm

برافو يا ريري

دياسطي

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://shabab-online.buygoo.net
deshaelmagic
مشرف عام
مشرف عام
avatar

ذكر

عدد المساهمات : 562
تاريخ التسجيل : 02/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الثلاثاء سبتمبر 29, 2009 9:48 pm

برافوووووووووووووووووووووووووووووووووووو

لا جدعه الله ينور

_________________


الصداقة هي الوردة الوحيدة التي لا أشواك فيها ..

๏° ๏°๏°๏ ๏° ๏°๏°๏ ๏° ๏°๏°๏ ๏° ๏°๏°๏

الصداقة هي الوجه الاخر غير البراق للحب , ولكنه الوجه الذي لا يصدأ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دياسطي
مراقب
مراقب
avatar

العمل/الترفيه : طالب جامعي
عدد المساهمات : 155
تاريخ التسجيل : 08/09/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الخميس أكتوبر 01, 2009 2:56 pm


النهارده يوم مش عادي
لان دياسطي مش بيعمل اى حاجه وخلاص

ومع دياسطي المحاور وريري الى علي كرسي الاعتراف نعمل احسن عمايل

برنامجنا من خمس اسئله والاجابه طبعا على الخمس الاسئله
مفيش راي الجهور ولا فى احذف اجابتين لان مفيش اختيارات ولا فى الاتصال بصديق

يعني بمعني اصح احنا مش فى برنامج من سيربح الكتكوت

اسئلتنا مش صعبه بالعكس اسهل منها مفيش


وربنا معاكي يا ريري


يلا نبتدي

سؤال ديني ؟

العلم فسر القران ولا القران فسر العلم ايمها اصح ف القول ؟

سؤال رياضي

كم مرة لعب منتخب مصر للشباب تحت سن العشرين بطوله كاس العالم ؟

سؤال تاريخي ؟

من هو البحار البرتغالي المشهور الذي إلتقى به البحار إبن ماجد في القرن الخامس عشر الميلادي {التاسع للهجرة} ؟

سؤال معاصر ؟

هناك فارق زمني بين السنة الشمسية الغريغورية والسنة القمرية الهجرية ، ما مدة هذا الفارق ؟

سؤال ذهبي ؟

لماذا الصمغ الشديد الفعالية لا يلتصق بالأنبوب الذي يحتويه ؟


دياسطي ومنتظر

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://shabab-online.buygoo.net
soma
مشرف
مشرف
avatar

انثى

عدد المساهمات : 365
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الخميس أكتوبر 01, 2009 6:45 pm

والله كان الله فى عونك اسئلة ديشا صعبة جدا جدا من وجهه نظرى وبرافو انك جاوبتى ودياسطى اسئلته صعبه ارحموا شوية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دياسطي
مراقب
مراقب
avatar

العمل/الترفيه : طالب جامعي
عدد المساهمات : 155
تاريخ التسجيل : 08/09/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الخميس أكتوبر 01, 2009 9:41 pm

كله متظبط تمام

وان شاء الله ليكي يوم يا سوما ومحدش هيفرح فيه غيري

دياسطي المنتقم

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://shabab-online.buygoo.net
soma
مشرف
مشرف
avatar

انثى

عدد المساهمات : 365
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الجمعة أكتوبر 02, 2009 3:07 am

انا محندش يعرف يسالنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دياسطي
مراقب
مراقب
avatar

العمل/الترفيه : طالب جامعي
عدد المساهمات : 155
تاريخ التسجيل : 08/09/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الجمعة أكتوبر 02, 2009 10:13 am

طيب اوعدك ان نزلتي علي كرسي الاعتراف لدوخ حضرتك


دياسطي ( انتقام )

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://shabab-online.buygoo.net
رباب
vib
vib
avatar

انثى

العمل/الترفيه : 21/7/1991
عدد المساهمات : 86
تاريخ التسجيل : 19/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الجمعة أكتوبر 02, 2009 3:38 pm

بجد يا ريرى ربنا معاكى
ديشا وديسطى مش هيسبوكى ده طار قديم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rere
vib
vib
avatar

انثى

عدد المساهمات : 111
تاريخ التسجيل : 06/09/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد أكتوبر 04, 2009 1:45 pm

سؤال ديني ؟

العلم فسر القران ولا القران فسر العلم ايمها اصح ف القول ؟
هوا القران علم بحد ذاته فا اعتقد ان القران هو الى فسر العلم
سؤال رياضي

كم مرة لعب منتخب مصر للشباب تحت سن العشرين بطوله كاس العالم ؟
هوا انا مش عارفه بصراحة بس تقريبا 3 مرات

سؤال تاريخي ؟

من هو البحار البرتغالي المشهور الذي إلتقى به البحار إبن ماجد في القرن الخامس عشر الميلادي {التاسع للهجرة} ؟
ماجلان
سؤال معاصر ؟

هناك فارق زمني بين السنة الشمسية الغريغورية والسنة القمرية الهجرية ، ما مدة هذا الفارق ؟
11 يوم
سؤال ذهبي ؟

لماذا الصمغ الشديد الفعالية لا يلتصق بالأنبوب الذي يحتويه ؟
لانه غير معرض للهواء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rere
vib
vib
avatar

انثى

عدد المساهمات : 111
تاريخ التسجيل : 06/09/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد أكتوبر 04, 2009 3:48 pm

هههههههههه جاوبت يا ديشه انت ودياسطى اء اء اء اء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rere
vib
vib
avatar

انثى

عدد المساهمات : 111
تاريخ التسجيل : 06/09/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد أكتوبر 04, 2009 3:58 pm

رباب هدى النفوس يا هارتى هما متوصيين عليا اصلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
soma
مشرف
مشرف
avatar

انثى

عدد المساهمات : 365
تاريخ التسجيل : 31/08/2009
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد أكتوبر 04, 2009 4:57 pm

على فكرة ياريرى انتى ممكن تدخلى مسابقة من سيربح المليون وهتكسبى لانهم بجد بيسالوا اسئلة صعبة جدا كان الله فى العون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دياسطي
مراقب
مراقب
avatar

العمل/الترفيه : طالب جامعي
عدد المساهمات : 155
تاريخ التسجيل : 08/09/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد أكتوبر 04, 2009 7:05 pm


هيه ريري فعلا كانت فى من سيربح الكتكوت

وفعلا ريري كسبت معانا كتكوت امور صغننون كدا ويتربي فى عزك يا ريري

ههههههههههههههههههههههههههه

وعقبال الكتكايت التانيه لما يجاوبوا زيك كدا

وبرافوا يا ريري على مجهودك العظيم

دياسطي ومعترف

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://shabab-online.buygoo.net
rere
vib
vib
avatar

انثى

عدد المساهمات : 111
تاريخ التسجيل : 06/09/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد أكتوبر 04, 2009 8:37 pm

ههههههههههههههههههه كتكوت ياخبتى ياما
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
rere
vib
vib
avatar

انثى

عدد المساهمات : 111
تاريخ التسجيل : 06/09/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الأحد أكتوبر 04, 2009 8:42 pm

لا يا سومة وانا ليا غير اسئلة ديشة ودياسطى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دياسطي
مراقب
مراقب
avatar

العمل/الترفيه : طالب جامعي
عدد المساهمات : 155
تاريخ التسجيل : 08/09/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى   الإثنين أكتوبر 05, 2009 7:22 pm

كتكوت هو حد لاقي يا ريري

وبعدين ما فيش اغلى من اعضاء المنتدي وانتي غاليه كمان عندنا


وكله فى التمام

دياسطي

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://shabab-online.buygoo.net
 
لو جدعه جاوبى بقى هههههههههههههه وربنا يستر عليكى
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: ஜ۩۞۩ஜ اونلاين للجميع ஜ۩۞۩ஜ :: ஜ۩ كرسى الاعتراف ۩ஜ-
انتقل الى: